Modern Tudás, Menő Iskola – leírás

Modern Tudás, Menő Iskola című projektünkben Csongrád megye három köznevelési intézménye fogott össze, hogy két év alatt több, mint ezer 6-18 éves korú diák útkeresését, jövőbeli boldogulását segítse.

Két, képzési profiljában hasonló gimnázium a makói és a csongrádi, valamint a Csongrádi kistérség általános iskolái vállalkoztak arra, hogy diákjaik figyelmét a matematika, a természettudományok,...

100 év 100 pillanat – “A halottak az élők emlékezetében élnek tovább.”

Ez a hét az elhunytakról szól: a nekünk kedves, felejthetetlen emberekről, akik hiányoznak. Hiányoznak a tanórákról, az értekezletekről, a mindennapjainkból. Emlékezzünk rájuk! 

"Halottak napja azért is különleges, mert ilyenkor nemcsak a saját halottainkra emlékezünk, hanem mindazokra, akik előttünk jártak, és az életük, örökségük fontos mindnyájunk számára. Akkor is, ha név szerint nem tudjuk, hogy ki készítette az első kenyeret, ki találta...

Nyílt nap a Batsányiban

Tisztelt Szülők!
Kedves 4. és 8. osztályosok!

Iskolánk - a Csongrádi Batsányi János Gimnázium és Kollégium - ebben a tanévben is lehetőséget ad a 4. és 8. osztályosok számára, hogy megismerhessék iskolánkat, betekintést kaphassanak iskolai életünkbe, meglátogathassanak bennünket.

Tájékoztatásul közlöm, hogy ebben a tanévben is megrendezzük nyílt napunkat, melyet a
8. osztályosok számára

2020. november 12-én 16...

CodeWeek a Batsányiban is

Október vilégszerte a kódolásról szól, iskolánk is csatlakozott az Europe Code Week-hez.  A kezdeményezés arra irányítja figyelmünket, hogy a programozás megtanulásával jobban tájékozódunk a gyorsan változó világban, segít megérteni a különböző technológiák működését, készség- és képességfejlesztő hatásának köszönhetően pedig új ötleteket és innovációkat dolgozhatunk ki.

A tanítási órákon a diákok előismeretéhez, tanulmányaihoz...

100 év 100 pillanat – Új utakon a gimnázium

Kiss János távozása után először Imolya Imre vezette az iskolát 1956-tól 1957-ig, majd Havas Gyula kapott megbízást, aki 1941 óta a gimnázium tanára volt. Ő 1973-ig látta el ezt a feladatot.

A gimnáziumi oktatást többféle szakközépiskolai képzés egészítette ki a következő években, ezek nappali és levelezőrendszerben is működtek. Így a szőlész-borász, a gépipari és a faipari szakképzés több éven át volt a gimnázium szakközépiskolai része. 1957...

A bázisintézményi működésünk keretében felajánlott jó gyakorlatok, innovációk

  1. Bázisintézményi célok

Iskolánk pedagógiai programjában fő feladatának tekinti „tanítványainkat elindítani az önmegvalósítás útján, valamint ezzel párhuzamosan alakítani, formálni azt a közösséget, ami az egyén fejlődését segíti elő. Egy olyan közösséget kialakítani, ami a fiatal nemzedéket beilleszti a felnőttek világába, a nemzetéletébe. … A gyerek számára törekszünk a testi biztonság mellett, az...

100 év 100 pillanat – 1956 és a gimnázium

1956-ban a forradalom - és szabadságharc vidékre is elért, ez hozzájárult az igazgató, Kiss János „távozásához”, aki évekig a rendszer ideológiájának megfelelően sok diák életét megkeserítette, elvágta útjukat a továbbtanulástól, mivel a népi demokrácia alapszellemiségének nem feleltek meg. A városban történt eseményekben lényeges szerepet játszottak a gimnázium tanulói. Molnár József (a város későbbi polgármestere) diákként élte át az...

A zene körülvesz bennünket!

Újabb sikeres nemzetközi pályázatot tudhat magának iskolánk. Ezúttal partnerként veszünk részt a STEAM the Music (STEAMus) elnevezésű Erasmus+ programban. A projekt célja, hogy a zene világába bevezesse a 11-15 éves korosztály tanulóit, és rámutasson a tantárgyak közti kapcsolatokra, összefonódásokra.

A projekt során összesen 15 tanulónak lesz lehetősége részt venni a külföldi mobilitásokon. A zenével kapcsolatos...

Újabb nyertes nemzetközi projektünk a környezettudatosság jegyében

Iskolánk sikerrel pályázott az Erasmus+ 2020 Stratégiai Partnerség (KA229) programjában, ahol a Becoming European Ecocitizens (BEE) elnevezésű, alapvetően környezettudatosság jegyében megálmodott projektünk  Magyarország (koordinátorként), Olaszország, Spanyolország, Törökország, Lengyelország és Portugália  részvételével valósul meg. A projekt során jógyakorlatok gyűjtésére, a környezetvédelmi problémák és lehetséges megoldások...